english

Ad hoc исследования

  • Онлайн- и оффлайн-опросы, глубинные интервью
  • Исследования отдельных сегментов
  • Аудит интернет-проектов и консалтинг

The State of Online Food Market

Data Insight team with support of Global Rus Trade published the extended research “The State of Online Food Market” for 2021 H1.

 

 

Download the presentation: «The State of Online Food Market» (pdf, 6,6 MB)

 

Russian version: «The State of Online Food Market»

 

The data in the report covers 43 online stores including 39 online food stores that are members of Russia’s eCommerce TOP1000 list (in 2020, by number of orders), 2 multicategory marketplaces (Ozon and Wildberries, estimates are given only for food category) and 2 food aggregators (Delivery Club and Eda.Yandex).

 

Key conclusions:

  • In 2021 H1, 43 of the largest food stores (TOP1000 participants) received 118 million orders amounting to 149 billion rubles.
  • The average order value (AOV) was 1 260 rubles.
  • The number of orders in online food stores grew by 268%.
  • Food online stores stand for 18% of all domestic online orders.
  • The segment conversion rate was 29,5%.
  • Traffic sources of food segment differ by higher paid search traffic (7% against Russian eCommerce average of 3%).

 

In 2021 H1 the food segment showed positive dynamics: the number of orders grew by 268% and the amount of revenue increased by 174%.

 

The I place (by volume of revenue) is taken by Vkusvill.ru, the II and III place are taken Sbermarket.ru and Samokat.ru accordingly.

 

All stores use courier delivery, 53% use delivery to pick-up points. 26% of stores use the services of the Russian Post and 23% of stores deliver orders to lockers.

 

5% of online food stores are presented at Yandex.Market.

 

The most popular social networks for food stores are Instagram (with 49% of stores placed) and Vkontakte (42%).

 

Full version of report:

 

You can also buy the full version of report.

 

Structure:

  • TOP-10 by the number of orders
  • TOP-10 by the revenue
  • TOP-10 by the number of website visitors (plus dynamics)
  • Conversion rates in TOP-10
  • Technologies in TOP-10 (CMS, e-mail, marketing services)
  • Mobile traffic share in TOP-10
  • Mobile apps review
  • Promotion channels share in TOP-10 traffic
  • Pivot with TOP-10 website visitors, conversion rates, orders, AOV and revenue numbers

 

Volume: 50 slides

Period: 2 days after payment

Price: 50 000 rub plus VAT

 

Learn more and order:

Новости

27 декабря 2021  Data Insight анонсирует декабрьский выпуск ежемесячного бюллетеня, посвященного развитию eGrocery в России. В нем раскрываются основные цифры, характеризующие рынок онлайн продажи продуктов за ноябрь, данные по крупнейшим игрокам рынка, прогнозы.

 

23 декабря 2021  Data Insight при поддержке Яндекс.Доставки, а также 5Post, Арвато, Boxberry, DHL, PickPoint, Почта России выпускает исследование «Логистика: мнения и ожидания». Это четвёртый выпуск важного исследования, посвящённого устройству рынка логистики для электронной коммерции, организации и качеству логистических услуг.

 

22 декабря 2021 Data Insight при поддержке PickPoint выпустили расширенное исследование «Онлайн-рынок книг» за 2 полугодие 2020 и 1 полугодие 2021 года.

 

21 декабря 2021 Data Insight и PickPoint при поддержке Pim Solutions представляют отчет «География продаж зоотоваров» об особенностях онлайн-заказов и интернет-доставки зоотоваров на территории Российской Федерации.

 

10 декабря 2021 eBay и исследовательское агентство Data Insight публикуют совместное исследование развития рынка розничного онлайн-экспорта товаров из России в 2021.

 

2 декабря 2021 Data Insight при поддержке Dostavista выпустили расширенное исследование «Рынок интернет-аптек» за 1 полугодие 2021 года.

 

Архив новостей

 

Подписка на новости Data Insight

 

ООО "Дейта Инсайт", ОГРН 5107746064806
Использование данных: При использовании, цитировании, обработке данных, опубликованных на данном сайте, указание на авторство обязательно. Перепечатка и публичное использование данных ООО "Дейта Инсайт" запрещено без письменного разрешения ООО "Дейта Инсайт". Запросы на публикации направляйте на a@datainsight.ru